PENGARUH BAURAN PROMOSI TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN LAPTOP PADA CV. ABONE KOMPUTER DI TELUK KUANTAN

Authors

  • Dinda Genta Wicara STIE Riau
  • Ayura Indra STIE Riau

DOI:

https://doi.org/10.36975/jeb.v9i3.33

Abstract

This research was conducted at CV. Abone Computer Teluk Kuantan. The Population of this research are the consumers who bought laptop at CV. Abone Computer Teluk Kuantan as many as 536 consumers. Samples taken are based on the method uses slovin formula that is 84 respondents. The Method of data collection uses interviews and questionnaires. Hypothesis testing uses multiple linier regression analysis method with result Y = -0,281 + 0,105X1 + 1,388X2 + 0,136X3-0,02X4. This research can be done with several analysis that is based on t test which shows that partially advertising variable, sales promotion, public relation, direct marketing, influence to the purchase decision at CV. Abone Computer Teluk Kuantan. Furthermore, based on simultaneous test (F test) known independent variable influence dependent variable where the value of Fcount (166,569) <Ftabel (2,49) with sig (0,000) <0,05. While based on the calculation of Coefficient Determination (R2) value obtained Adjusted R Square value of 0.889. This shows that advertising, sales promotion, public relations, direct marketing gives an effect of 88.9% of the purchase decision at the CV. Abone Komputer Teluk Kuantan, while the remaining 11.1% is influenced by other variables that are not examined in this research

References

Alma, Buchri 2011, Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Alfabeta. Bandung

Andespa, Roni. 2012.Metodologi Riset Bisnis.Pekanbaru: Yayasan Pendidikan Dan Keterampilan Al-Huda Pers.

Assauri, sofjan. 2014.Manajemen Pemasaran.Edisi 1-13. Rajawali Pers: Jakarta

Buchory, Achmad Herry & Saladin Djaslim. 2010.Manajemen Pemasaran. Edisi Pertama.Bandung : Linda Karya.

Danang, Sunyoto. 2014. Konsep Dasar Riset Pemasaran & Perilaku Konsumen. Yogyakarta: CAPS.

Djaslim, Saladin. 2007. Intisari Pemasaran dan Unsur-Unsur Pemasaran . Bandung : CV Linda Karya

Hartono. 2004. Statistika Untuk Penelitian. Yogyakarta: Pustaka Belajar.

Husein, Umar. 2003. Metodelogi Penelitian untuk Skripsi dan Tesis Bisnis. Jakarta: Erlangga.

_____, 2011.Metodelogi Penelitian untu Skripsi dan Tesis Bisnis. Jakarta: Rajawali Pers.

Hurriyati,Ratih. 2010. Bauran Pemasaran Dan Loyalitas Konsumen. Bandung:Alfabeta.

Kotler, Philip.2003. Manajemen Pemasaran. edisi kesebelas. Jakarta: Indeks kelompok Gramedia.

Kotler, Philip. 2008. Manajemen Pemasaran. Alih bahasa Benyamin Molan, Jakarta: Erlangga.

Morissan, M.A. 2010.Periklanan, Komunikasi Pemasaran Terpadu, Jakarta: Kencana Prenada Media Group.

Muhammad, As’adi. 2009.Cara Pintar Promosi Murah Dan Efektif. Yogyakarta: Graha Ilmu

Selpiah, Mega. 2012. Pengaruh Bauran Promosi Terhadap Keputusan Konsumen Menggunakan Produk Pada PT. Bosowa Berlian Motor. Universitas Hasanuddin.

Schiffman Leon dan Kanuk L.L. 2004. Perilaku Konsumen, Jakarta: Indeks.

Sugiyono. 2006. Metode Penelitian Administrasi Dilengkapi Dengan Metode R&D,Bandung: Alfabeta.

____, 2010. Metode Penelitian Administrasi Dilengkapi Dengan Metode R&D,Bandung: Alfabeta.

Suharno,Sutarso Yudi. 2010. Marketing In Practice.Yogyakarta: Gandi Gebang Permai.

Sunarto, Kamanto. 2004. Pengantar Sosiologi. edisi ketiga. Jakarta: Lembaga Penerbit Fakultas Ekonomi. Universitas Indonesia.

Sunyoto, Danang. 2010. Dasar- Dasar Manajemen Pemasaran. Yogyakarta: Alfabeta.

Swastha, Basu dan Irawan. 2009. Manajemn Peamasaran Modern. Edisi Revisi. Yoyakarta: Liberty..

Tatik, Suryani. 2008. Perilaku Konsumen, Implikasi Pada Strategi Pemasaran, Yogyakarta: Graha Ilmu .

Tjiptono, Fandy. 2005. Kepuasan Dalam Pelayanan. Jakarta: Salemba Empat.

_____, 2008. Strategi Pemasaran. Edisi Ke 3. Yogyakarta: Andi.

Prasetijo, Ristiyanti & John J,O, I Ihalaw. 2005. Perilaku Konsumen. Yogyakarta: Andi

Downloads

Published

2018-11-28